Friday, September 8, 2017

Day 19 & My Daily Life: こんいちは。きょう、いちばんおおきいテストをありました。オーディオセクションがわるいありました。私はおそらくそれセクションをしくじりました




いま、私のまいにちのせいかつです。

スタート、ごぜん八じです。私はベッドからおきましてねます。ごぜん八じはんでまたおきます。

つぎ、私はアーモンドをあさごはんにたべましてクラスにいきます。

ごご十二じに、ひるごはんにいきます。すぎひるごはん、クラスにかえりましてごごにばんごはんをたべます。

ばんに、私はとしょかんでべんきょうします。

ごご十一じに、あびましてたいていごぜんよじまでべんきょうしましてねます。

私はたのしいをありません。



Hope that it was not as difficult for you to read as it was for me to write. I divided the paragraph into easier chunks to make reading simpler. I also colored individual words to make them stand out in longer sentences and I even added a list of terms I used outside the textbook.

I recommend using http://tangorin.com/. It is a great online Japanese dictionary that I use all the time!

Terms:
オーディオ = audio
オセクション = section
わるい (悪い) = bad
しくじる = ru-verb: to fail
でま = again
アーモンド = almonds
つぎ = next
まで = particle: until
たのしい (楽しい) = fun

じゃあ、また。

8 comments:

  1. ありがとうございますわすわにちさん、あなたのbl ogは面白いです!

    ReplyDelete
  2. こんにちは、ワスワニチさん。
    you have very tough schedule every day!! I'm so surprised. DOn't push yourself too much. You perform very well in class and outside class, too. I'm so impressed. Enjoy your learning Japanese.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ごしんぱいなく。私は日本語がおもいます楽しいをあります。

      Delete
  3. こんにちわ! じかんがありませんですね?がんばってね!

    ReplyDelete
    Replies
    1. はい、私はのろのろをべんきょうします。

      Delete
  4. こん ばんわ!wasuwanich-さんわ べんきょうします!It is obvious that you are a very diligent にほんごの だいがくせ!

    ReplyDelete
  5. ワスワニチさんはほんとうにいそがしいですね。。。

    ReplyDelete